Brocantehuis Veendam

Hallo, wij zijn Ans en Jaap en hebben van onze hobby ons werk gemaakt.Wij verkopen brocante en zijn met grote regelmaat in het buitenland te vinden. Het leuke aan het geheel is de passie te delen met anderen die hier ook van houden, vandaar deze blog. Kom gerust kijken waar we naar toe gaan en welke mooie artikelen we weer mee terugnemen, die dan bij ons in de (web)winkel te koop zullen zijn. Geniet ook van andere items die ons bezig houden en we graag willen delen, veel lees- en kijkplezier

dinsdag 8 maart 2011

twiet twiet wiet wiet

Door het heerlijke weer van de afgelopen dagen veel in onze tuin kunnen doen. Toen wij ons huis kochten (september 2008) konden we net 1 meter in onze tuin komen omdat alles was overwoekerd door jarenlang achterstallig onderhoud. De reden dat we naar dit huis gingen lag hem in het feit dat hier in het noorden de huizen nog betaalbaar zijn en het er hier wat gemoedelijker aan toe gaat in vergelijking tot het westen. Jaap heeft zijn hele leven in het westen van ons land gewoond en ikzelf 20 jaar. Ik heb o.a. in Zoetermeer, Delft en Haarlem gewoond en in hartje Den Haag 5 jaar gewerkt. Ben je best wel wat gewend kan ik je dan zeggen. Even terug naar de tuin waar mijn verhaal voor vandaag dus begon. Wij zijn momenteel bezig druk paden aan te leggen in onze tuin en daarna heerlijk kijken welke beplanting we erin gaan stoppen. Ikzelf ben fan van veel vogels in de tuin en hoop dat we deze zomer weer veel belangstellling krijgen van onze gevederde vrienden. Heerlijk om straks na de winkel op je terras te zitten en allerlei getjilp en twiet twiet te horen. Vandaag dus druk bezig met de paden en ik had de overburen gevraagd voor een extra container om ons groenafval te lozen. Toen zij hem kwam brengen meldde ze meteen dat er aan de overkant politie stond met een grote groenvrachtwagen want ze waren net bezig een hennepkwekerij leeg te ruimen..............

Ik kan er met mijn pet niet meer bij,
sinds september 2008 is er iemand ,die in het verlengde van onze straat woont, vermoord. Hebben wij brand in onze eigen tuin gehad terwijl wij in Engeland zaten voor inkopen. Hebben ze brand in 2 tuinen verderop gesticht terwijl wij die zondag in onze eigen tuin bezig waren. Is er een man vermoord 2 straten verderop. Is er brand geweest bij onze achterbuurman en degene die daar weer naast woont., zie mijn eerdere blogberichten. Is de buurman van 2 huizen verderop op het station van Zuidbroek dusdanig in elkaar geslagen dat hij niet meer beter wordt en nu in een aanleunwoning moet.Hebben ze bij onze buren ingebroken. en daar komt nu een hennepkwekerij bij aan de overkant van de straat.

Hoezo gemoedelijk in het noorden? Dit heb ik zelfs niet in al die tijd in het westen meegemaakt.

1 opmerking:

  1. Wauw, je gaat je dan wel afvragen waar je beter wonen kunt. Gelukkig heb ik dat soort dingen in die 30 jaar dat ik hier woon nog nooit meegemaakt. Want ik zou daar toch wel onrustig van worden.
    En succes met je tuin.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen